خواندن نتایج سونوگرافی تعیین جنسیت | سونوگرافی پستان اصفهان

خواندن نتایج سونوگرافی تعیین جنسیت

خواندن سونوگرافی تعیین جنسیت و فهمیدن نتایج آن چگونه است؟ بسیاری از زوج ها برای تعیین جنسیت نوزاد خود و رسیدن روز مقرر برای سونوگرافی تعیین جنسیت روز شماری می کنند. معمولاً سونوگرافی تعیین جنسیت در اواسط بارداری انجام می شود. به این سونوگرافی ، پایش آناتومی جنین نیز گفته می شود و به منظور مشاهده ناهنجاری های احتمالی در نوزاد و تعیین جنسیت نوزاد انجام می شود.

دقت سونوگرافی تعیین جنسیت به عوامل مختلفی از جمله سن جنین، تجهیزات مورد استفاده و مهارت متخصص سونوگرافی بستگی دارد. با این حال، سونوگرافی تعیین جنسیت جنین در 98 درصد موارد ، پسر یا دختر بودن نوزاد را درست نشان می دهند. در ادامه به نشانه هایی می پردازیم که از تفسیر نتایج سونوگرافی بارداری بدست می آیند و تعیین کننده جنسیت نوزاد هستند. همچنین این اطلاعات می تواند به شما در خواندن سونوگرافی تعیین جنسیت کمک کند.

بیرون زدگی(Nub) آلت تناسلی

یکی از مهمترین نشانه هایی که پسر یا دختر بودن جنین در نتایجه سونوگرافی را نشان می هد ، وجود یا عدم وجود آلت مردانه است. همه جنین ها در اولین روزهای تشکیل نطفه برآمدگی دارند که نشان دهنده اندام جنسی نوزاد است. در نوزادان پسر ، از هفته ی هفتم بارداری ترشح هورمون تستوسترون آغاز شده و به تدریج سبب بیرون آمدن بیضه ها و آلت تناسلی می شود. با این حال، تشخیص این بیرون زدگی از روی ظاهر در اوایل بارداری ممکن نیست جون در اوایل ، کلیتوریس (آلت زنانه) و آلت تناسلی مردانه به یک اندازه هستند.

سونوگرافی تعیین جنسیت (جنین دختر است یا پسر؟) | سونوگرافی پستان اصفهان

علامت همبرگر

در زمان انجام سونوگرافی تعیین جنیست ، متخصص سونوگرافی به دنبال مشاهده برآمدگی کلیتوریس (Clitoris) و لابیا ( لب های بیرونی و داخلی آلت زنانه ) است. زمانی که اندام جنسی زنانه به وضوح مشاهده شوند ، به این نشانه در تصاویر سونوگرافی بارداری علامت همبرگر گفته می شود.

علامت لاک پشت

در زمان انجام سونوگرافی تعیین جنسیت، متخصص سونوگرافی به دنبال نشانه ی دیگری به نام علامت لاک پشت (Turtle Sign) می گردد. در حالت ، نوک آلت تناسلی اندکی از پشت بیضه ها بیرون می زند. در صورت وجود این علامت می توان نسبت به پسر بودن جنین قضاوت کرد. البته دیدن این نشانه در برخی از جنین ها به دلیل وضعیت قرارگیری جنین در رحم مادر گاهاً ممکن نیست و برای تعیین جنیست باید به دنبال نشانه های دیگر بود.

آلت مردانه نعوظ یافته

نعوظ آلت تناسلی حتی در دوران جنینی پسرها نیز گاهاً اتفاق می افتد. اگر در زمان انجام سونوگرافی این حالت وجود داشته باشد تشخیص جنسیت نوزاد به مراتب آسان تر می شود. مشاهده نعوظ ممکن است برای برخی والدین اندکی آزار دهنده و نگران کننده باشد. البته جای نگرانی نیست و این مورد کاملاً طبیعی است.

 

بهترین زمان مراجعه برای انجام سونوگرافی تعیین جنسیت

سونوگرافی تعیین جنسیت در سه ماهه دوم بارداری انجام می شود.
پس از هفته دوازدهم ممکن است جنسیت نوزاد مشخص شود اما به هر میزان که از این زمان بگذرد ،
مشاهده پسر یا دختر بودن نوزاد توسط متخصص سونوگرافی آسان تر می شود.
به طور کلی بهترین زمان برای انجام سونوگرافی تعیین جنسیت ، بعد از هفته شانزدهم بارداری است.

 


جهت مشاهده‌ی صفحه‌ی اینستاگرام سونوگرافی و رادیولوژی سرو کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

موارد ضروری برای الاستوگرافی کبد

چه کسانی نباید سونوگرافی واژینال انجام دهند؟

نوبت دهی اینترنتی دکتر نینا زاهدی نژاد

تفسیر نتایج سونوگرافی تیروئید

سونوگرافی پستان چیست؟

آنچه باید پیش از سونوگرافی سینه بدانید

Leave a Comment